הדרך לחסוך בעלויות יישום חוק האריזות

"האשפה של אחד היא אוצר של אחר" כמאמר המשפט המוכר, אבל מי היה מאמין שכל יצרן בישראל יוכל לעשות כסף מהאשפה שהוא מייצר? נכון, חוק האריזות "קונס" עסקים המייצרים אריזות ונותן להם לשאת בנטל המיחזור, אבל כאן בעצם טמון הסוד הגדול שעסקים רבים טרם השכילו להפנים:


עם טיפול נכון בחוק האריזות ניתן לחסוך אלפי שקלים בחודש
ואף לתכנן אסטרטגיית ייצור וניהול מלאי טובה ויעילה הרבה יותר!

אז איך חוסכים ביישום חוק האריזות?

בעקרון ישנם מספר דרכים לעשות זאת. לחלקם אתייחס בכתבות הבאות בסדרה. בכתבה הזו אתרכז בדרך אחת המתרכזת בדוח אחד מסוים שכל היצרנים אוהבים מאוד: דוח המוצרים הנמכרים ביותר. יצרנים רבים יודעים מהו המוצר הנמכר ביותר שלהם. רבים ידעו גם לומר מהו המוצר הרווחי ביותר שלהם, כשהם לוקחים בחשבון את עלויות הייצור שלו.

אלא שעם כניסתו של חוק האריזות, הנתון הזה קרוב לוודאי השתנה, מבלי שאיש נתן עליו את הדעת. שימו לב לגרפים הבאים:

עקבו אחרי המוצר השני ברשימה (מס' 2) ותראו איך הוא נחשב פעם אחת למוצר עם מחזור המכירות השני הגבוה ביותר (גרף מס' 1), אך בחישוב העלות שנידרש לשלם על האריזה נגלה כי עלות התשלום לחוק האריזות היא הגבוהה ביותר (גרף 2 ו-3) וזה נתון חדש שלא נלקח בחשבון קודם לכן. והנה משהו שכל מנהל לוגיסטיקה, רכש, מלאי או ייצור צריך לתת עליו את הדעת!

שימו לב כי אלה לא נתוני הייצור הרגילים – אלה נתונים המביאים בחשבון את העלות הנוספת הקשורה לחוק האריזות.

אז איך מחשבים כמה עולה לנו האריזה?

ישנם פרמטרים רבים הקובעים את המחיר שנידרש לשלם עבור חוק האריזות. הנתונים המשפיעים ביותר הם החומר ממנה עשויה האריזה, משקל האריזה הבודדת (פרטית ו/או מסחרית) ונתוני המכר – כלומר כמה טון של אשפה האריזה הספציפית הזו מייצרת במהלך התקופה המדוברת.

יצרן שידע את כל הנתונים האלה ידע לבצע את ההתאמות הנכונות. משמע: הקטנת משקל האריזה, החלפת החומרים ממנה היא עשויה ועוד. יחד עם זאת, ההתאמות המשמעותיות ביותר תהיינה דווקא בהחלטות שיקבל אותו יצרן בהקשר של ייצור ושיווק של אותו מוצר.

מה הכוונה? אם אחרי הצלבות נתונים נגלה כי המוצר שחשבנו אותו למוצר הנמכר / רווחי ביותר שלנו, הוא דווקא מוצר "בעייתי" מבחינת התשלום בנושא חוק האריזות, נדע ליעל אותו, להחליף אריזה או לקבל עבורו החלטות שלא נתקבלו קודם לכן.

חברת SG  מעמידה לרשות לקוחותיה את התוכנה המתקדמת ביותר לניהול חוק האריזות – חינם למשך שנה שלמה !

אנחנו מציעים לא רק יישום החוק אלא הרבה מעבר לכך:

אנו מספקים כלים לייעול וכלים חדשניים למיקוד וחיסכון….

 

רוצה לדעת עוד על חוק האריזות ועל ניהול לוגיסטי חכם?
הירשם מטה למדריך המקוון "לוגיסטיקל" וקבל אליך לדוא"ל את כל המידע הדרוש לך. חינם וללא התחייבות.

 

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם