ייעול והעברת מחסנים

המחסן הוא ליבת המערך הלוגיסטי בארגון. תפקידו לאחסן ולספק את הדרוש, ביעילות ובנוחות, מבלי לפגוע באורך חיי הציוד ובתקינותו. מחסן יכול לשמש ככלי עבודה חשוב – ומאידך לגרום לתסכול ובזבוז כספים משווע.

עם השנים גילתה חברת S.G., כי שינוי מיקום המחסנים יכול לחולל פלאים בהתנהלות העסק. בהיעדר אפשרות פיזית לניוד, ייעול מחסן קיים – המתבטא בשיפור מידוף ופיזור נגיש וחכם של סחורות – יהווה חלופה טובה ויביא אף הוא לתוצאה הרצויה. לשם כך בנתה החברה מודלים ייחודיים, לניתוח ושיפור תחום האחסון על שלל היבטיו:

מידוף – תכנון חכם של מידוף בהתאם לתנאי השטח, תוך בחינת כל הנתונים, לרבות:

• טיב הפריטים המאוחסנים, גודלם וכמותם

• סוג המדפים הרצויים וממדיהם

• רוחב המעברים בין המדפים

• אמצעי שליפת הסחורות

• גובה המחסן

אמצעי שינוע – במהלך ייעול או העברת המחסן ניתן דגש רב על אמצעי ההרמה והשינוע הנדרשים לשליפה נוחה. מתן אפשרות להעברת הסחורה באופן מהיר, כמו גם בחירת האמצעים האופטימליים לניוד פנימי וחיצוני, מאפשרים תנועה מסודרת בשטח ומצמצמים את הבלאי הטבעי.

רצפה – הקמת מחסן דורשת הכנת תשתית ראויה, אשר תתמוך במערכות לאורך זמן ובתנאים משתנים. רצפה הנשחקת מהר אינה מסוגלת לספק את התנאים הפיזיים הנדרשים, ולפיכך אינה משרתת את המטרה. במסגרת תהליכי הייעול ניתן דגש על תכנון קפדני של הרצפה, תוך הכרה בחסכון המשמעותי לאורך שנים, הנלווה לבחירה נכונה.

סימון ואיתור – כחלק מתהליך הקמת מחסן חדש או העברת מחסן קיים, יש צורך בסימון מדויק וקפדני של הפריטים המאופסנים. שירות זה נועד לסדר את המלאי, להנגישו – ולאפשר לכל עובד לאתר את הדרוש לו במהירות ובקלות מירבית.