ספירת מלאי

ספירת מלאי

ניהול עסק עצמאי מצליח מורכב תמיד מרבדים רבים הקשורים זה בזה. מלאי הוא לרוב סחורה, ציוד או מוצרים המשמשים את העסק לקיום הפעילות השוטפת שלו. המלאי בעל חשיבות רבה לשרשרת האספקה של החברה ומהווה רכיב משמעותי במאזן החשבונאי שלה.

ספירת מלאי מתקיימת בכל חברה שיש בה תנועה של סחורה וחומרי גלם. למרות שבעידן המודרני ניהול המלאי נעשה לרוב על ידי מערכות מידע ממחושבות ספירת מלאי נעשית פעמים רבות גם באופן ידני.

כל זאת בין היתר משום שלפי פקודת מס הכנסה (נוסח חדש) תשכ"א-1961 המלאי של החברה מהווה מרכיב מרכזי ממאזן הרווח וההפסד של העסק. בדומה, ספירת מלאי ידנית של הפריטים יכולה לאפשר גם לגלות פערים בין הדיווחים ברישום לבין המלאי של הסחורה בפועל.

איך מבצעים ספירת מלאי?

בדרך כלל נהוג לערוך את הספירה סמוך לסיום שנת המס ב-31 לדצמבר של אותה שנה. עסקים רבים נוהגים במהלכה לסגור את המקום ולעצור את הפעילות באופן שעלול לעיתים לפגוע בהפקת הרווחים לאותו היום.

ספירת מלאי יכולה להיערך אפילו עד יומיים שלושה בחברות גדולות. בשיטה הידנית היא נעשית בדרך כלל בשני שלבים כאשר תחילה נעשה רישום של כמות ומספר סידורי של המוצרים ולאחר מכן הנתונים מוקלדים למערכת המידע. שיטה זו עורכת זמן רב יותר ומגדילה את העלויות עבור העסק.

בשיטה אחרת נעשה שימוש במסופון שהוא מכשיר אלקטרוני המכיל את קטלוג המוצרים של העסק שכולל את הברקודים של המוצרים כאשר לאחר סריקת המספר הקטלוגי של המוצר נעשית הזנה של הכמות.

השימוש במסופון חוסך בדרך כלל לבעלי העסק את הזמן הרב של הקלדת הנתונים למערכת המידע, הופך את הספירה למדויקת יותר ומקצר את מהלך הזמן שלה. בדומה, היום גם אין צורך לקנות באופן מיוחד מסופונים לעסק אלא ניתן להשכיר אותם רק לצורך הספירה. לפני כן רק חשוב לוודא שהמסופונים שהשכרתם פועלים מול ממשק מערכת המידע של העסק.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם