חוק האריזות וסוגי אריזות הכלולות בחוק

פסולת הפוגעת באיכות הסביבה שלנו היא אחד הנושאים שבטיפול עמותת אדם, טבע ודין מזה מספר שנים ואחת ההצלחות הגדולות בתחום זה הוא חוק האריזות שאושר בשנת 2011.

מיליון טון בשנה. זו כמות הפסולת הנישלחת להטמנה בישראל מזה שנים רבות ומדובר רק באריזות שונות של מוצרי מזון, ביגוד, צעצועים וכדומה.

את כמות הפסולת האדירה הזאת הוחלט לצמצם כחלק מהמאבק בבעיית איכות הסביבה והיחס אליה שקיים בישראל בשנים האחרונות ועמותת אדם, טבע ודין יזמה מהלך שהגיע עד לכנסת ולחקיקה במטרה לצמצמם את היקפי התופעה. החוק שעבר לבסוף ניקרא חוק האריזות.

חוק האריזות

עיקרו של חוק האריזות הוא טיפול באריזות מסוגים שונים בצורה כזו שהאריזות יובאו למיחזור בטרם יישלחו להטמנה, במטרה להקטין משמעותית את כמויות הפסולת באתרי ההטמנה ובמקביל לאפשר מיחזור של החומר הקיים ולחסוך עלויות למפעלים וחברות הזקוקות לאריזות אלו.

חוק האריזות ניכנס לתוקפו בשנת 2011 ומאז חבורת המייצרות מוצרים או מייבאות כאלו הדורשים אריזות על בסיס קבוע ובכמויות, מחוייבות ליצור קשר עם "מנהל השילטון המקומי" שהן מצויות בשיטחו ולקבל הפניה ל"מנהל האריזות". הוא יפנה אותן אל מי שהוגדרו בתור "גוף מוכר" לטיפול בהליך מיחזור האריזות וקיבלו אישור לכך.

אותו "גוף מוכר" אמור ללוות את העסק כיצד לטפל באריזות שהוא עוסק בהן וכיצד להעביר אותן למיחזור ו\או הטמנה בהתאם לצורך, סוג האריזה ומצבה.

חברות שלא יקיימו את ההליך כראוי או ינסו לזייף בטיפול באריזות יהיו חשופות למכתב התראה ובעקבותיו הזמנה לדין בנושא זה ואף לקנסות של מאות אלפי ש"ח שייתכן ויוענקו להם (כבר ניקנסו מספר חברות בישראל בסכומים של עשרות עד מאות אלפי שקלים).

סוגי אריזות הכלולות בחוק

למעשה כל האריזות התעשייתיות וחלק מאלו שפרטיות כלולות בחוק האריזות. מדובר בין השאר על אריזות קרטון של מוצרים גדולים או קטנים, עטיפות של מוצרים שונים, קופסאות שימורים וסוגים נוספים של קופסאות ייחודיות יותר.

חשוב לזכור כי החוק נועד להגן על כולנו בעת הנוכחית ובעיקר לעתיד כאשר איכות הסביבה תשתפר עכב מיחזור נכון של האריזות הללו.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם