טיפים ועצות מועילות ליישום חוק האריזות

ישראל נכנסה בשנה האחרונה למה שרבים קוראים: עידן המחזור. חוק האריזות החדש בא להסדיר בעצם את הטיפול בכל האריזות שלא זכו עד כה להתייחסות. משמע: קופסאות שימורים, מארזי תקליטורים, אריזות בשפורפרות, סלסלות, מיכלים, גביעי פלסטיק, צנצנות זכוכית, קלקר ועוד.

מטרת חוק האריזות היא להפחית את כמות הפסולת שעוברת להטמנה, ולמחזר כמה שיותר מחומרי הגלם שבאריזות. בדרך זו צפוי חוק האריזות החדש להשפיע לא רק על האופן בו הצרכן מתמודד עם הפסולת, אלא גם על האופן בו היצרן מייצר אותה.

במסגרת חוק האריזות החדש יחוייבו היצרנים לקחת אחריות על כל האריזות המשווקות לציבור, באמצעות ארגון גג שיקח על עצמו את האחריות לביצוע ואכיפה. היעד: מיחזור 60 אחוז מהאריזות. בכך מצטרפת ישראל למדינות רבות באירופה העומדות ביעד דומה, באמצעות חוק אריזות מקומי משלהן.

יש לציין כי יצרן שלא יעמוד ביעדי המחזור ובסעיפי חוק האריזות החדש, ישא בקנסות כבדים.

חוק האריזות: אלו עוד אתגרים עומדים בפני יצרנים?

קנסות על אי עמידה ביעדי חוק האריזות החדש, הם רק קצה הקרחון מבחינת היצרנים, מאחר ואם יצרן מסוים הגיע למצב בו הוא משלם קנס על פעילות חורגת או על טיפול לא נכון באריזות, הדבר מצביע בהכרח על כמה וכמה כשלים בדרך.

לדוגמה: יצרן שאין לו נתונים מדוייקים על האריזות שהוא מייצר (עלות, משקל כולל ועוד), עלול לשלם לרשויות סכומים לא נכונים. אם שילם סכום נמוך מדי הוא מסתכן בבדיקה שעשויה להוכיח את טעותו (ועל כך ישלם קנס כבד) ואם שילם סכום גבוה מדי, אזי הוא מסתכן בהפסד כספי מיותר שרק ילך ויחמיר עם השנים.

יתרה מכך, יצרן שלא יעשה התאמות נכונות לחוק האריזות החדש, עלול להוביל את העסק שלו לאבדון. ומי שחשב שיוכל לגלגל את העלויות של חוק האריזות על הצרכן, טועה. במיוחד בתקופה של חתירה לצדק חברתי, בה כל יצרן מצופה למצוא דרכים להקל על הצרכן.

החדשות הטובות הן שבאמצעות כמה צעדים פשוטים, ניתן גם להיערך נכון, גם לתכנן אסטרטגיית רכש, מלאי וייצור נכונה וגם לשמור על תחרותיות גבוהה בשוק.

מה שלא ניתן למדידה, אינו ניתן לניהול

בכדי להיערך לחוק האריזות החדש, יש לשמור על כמה עקרונות פשוטים: יש למדוד את כל המשתנים הקשורים לייצור האריזות. בהקשר הזה נציין את העלות המדוייקת שעולה כל אריזה, את משקלה המדוייק ואת משקלה המדויק בשוק (לפי נתונים אלה נקבעת העלות היחסית של כל יצרן).

אלא שכאן רק מתחילה עבודתו של היצרן, שכן הפעולות הנ"ל מסייעות בהגשה נכונה של הדוח השנתי והחצי שנתי. אך מה לגבי שנים קדימה? מה בנוגע להתייעלות יצרנית ולתכנון נכון של מלאי, רכש וייצור אריזות? במילים אחרות: איך נבטיח שבעתיד נתייעל ונשלם פחות על חוק האריזות?

כאן הדברים מתחילים להיות מורכבים מעט יותר. צריך להבין שבמידה רבה, חוק האריזות משנה את חוקי המשחק. בהתאם לתנאי החוק, טבלת המוצרים החזקים, הטובים והרווחיים ביותר משתנה. מהיום, יש לא מעט מרכיבים, הצלבות וחיתוכים שיש לעשות כדי לקבל נתונים אמיתיים שיסייעו בתכנון נכון של יישום חוק האריזות ובתכנון אסטרטגיה לטווח הארוך.

מהו המוצר החזק ביותר שלך? מהו המוצר הרווחי ביותר? באיזה מוצר כדאי להשקיע? איזה מוצר כדאי דווקא להצניע? במקרים רבים דרוש מומחה שידע לנתח את הנתונים בצורה טובה יותר. טוב יעשה יצרן שיצטייד בשותף אסטרטגי כזה לדרך ויבטיח רווחה כלכלית לאורך שנים רבות.

חברת SG מציעה חבילה מושלמת ליישום חוק האריזות

ייעוץ וליווי לקראת התייעלות מקיפה בתחום האריזות

ü     בחינת הדרישות החלות על הארגון בנושא אריזות

ü     סיוע בהכנת מסמכי הדיווח והגשתם

ü     יצירת כלים לייעול מערך האריזות בארגון

Pro-Pack: תוכנה לניהול חוק האריזות
קבל ללא עלות וללא התחייבות את התוכנה המתקדמת ביותר להגשת דוח האריזות ותיהנה מ:

ü      תוכנה בלתי תלויה המתפקדת באופן עצמאי או משתלבת על כל תוכנת ניהול מלאי קיימת

ü      כלי עבודה יחודי לדיווח ולניהול התשלומים בהתאם לדרישות החוק

ü      כלי יעיל לתכנון חכם של בניית אריזות ולתכנון מלאי ורכש

 

רוצה לדעת עוד על חוק האריזות ועל ניהול לוגיסטי חכם?
הירשם מטה למדריך המקוון "לוגיסטיקל" וקבל אליך לדוא"ל את כל המידע הדרוש לך. ללא עלות וללא התחייבות.

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד


למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם