כיצד מנהלים מחסן נכון?

בעלי חברות רבות, מקטנות ועד גדולות, יודעים כי ניהול מחסן בצורה תקינה ויעילה הוא המפתח להצלחת כל עסק. כאשר מחסן מתפקד כשורה הכל זורם חלק וכאשר יש בעיות לוגיסטיות תיפקוד העסק תקוע.

ניהול מחסן בדרך הנכונה הוא לעתים ההבדל בין הצלחה או כשלון של בית עסק העוסק בניהול של מאות או אלפי מוצרים, אם ללקוחות קצה או ללקוחות עסקיים.

כאשר חברה עוסקת בטיפול של כמויות גדולות מוצרים אם כחברה יצרנית, ספק סחורה או ייבואן מוצרים, היא למעשה בונה את מרבית העסק שלה סביב תיפקוד המחסן בקבלת הסחורה והוצאת הסחורה הלאה בדרך היעילה ביותר. בשל כך ניהול לא נכון של מחסן יכול להביא לקריסה של החברה ואיבוד מוצרים ולקוחות כאחד.

כיצד מנהלים מחסן נכון?

על מנת לנהל מחסן בצורה נכונה ויעילה יש להתמקד במספר פרמטרים שחשובים להפעלה וטיפול במוצרים רבים וזאת ניתן לעשות באמצעים הבאים:

שימוש בתוכנה

יש כיום "על המדף" לא מעט תוכנות המיועדות לניהול מחסן ואם לא די בכך אז תמיד ניתן להזמין תוכנה ייעודית עבור ניהול המחסן שלכם. תוכנה מקצועית ללוגיסטיקה יכולה להקל בצור העצומה על הניהול שכן תיוג הפריטים, מיקומם, מצב המלאי וכדומה מרוכזים בתוכנה וניתנים לשליפה בכל רגע נתון. לא ניתן כיום לנהל אופרציה של מחסן ללא תוכנה מקצועית ואם טרם עברתם לאחת כזאת אז זהו השלב הראשוני בתהליך.

ניהול מוצרים

אחת הבעיות המרכזיות של כל מחסן היא מיקום המוצרים השונים והאפשרות לאתר אותם בקלות. ראשית חשוב לדעת כיצד למקם את המוצרים בדרך חכמה ויעילה. מוצרים בעלי ביקוש גבוה יש למקם קרוב לשרשרת האספקה שיהיו הכי נגישים ואלו שמוזמנים בכמות נדירה יותר ימוקמו בעומק המחסן. לא רק זאת, אלא שלעתים מוצאים כי מוצר כלשהו נימכר\מוזמן לרוב עם מוצר ספציפי אחר ועל כן כדאי לפזר מוצרים מבוקשים בכמה נקודות במחסן, כאלו שקרובות למוצרים שנידרשים יחדיו. הדבר חוסף התרוצצות ממקום למקום על מנת לאסוף כל הזמנה שכזו.

כאשר המוצרים ממוקמים בצורה יעילה נותר לאפשר איתור קל שלהם ועל כן ניתן להשתמש בחלוקה לצבעים במחסן לפי משפחות מוצרים או להתקין מערכת מתקדמת עוד יותר של נורה מהבהבת מעל מוצר שיש לו ביקוש לאיסוף מהמחשב. כך המיקום יהיה מהיר ויחסוך זמן עבודה רב.

ניהול מחסן דורש יכולת הפעלה של תוכנה וחשיבה יחדיו על מנת להפיק את המקסימום מהמחסן שלכם ולתת למערך הלוגיסטיקה לתפקד בתפוקה מלאה.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם