מדוע חשוב לנהל את המלאי בצורה יעילה?

כל עסק אוהב להיות בתזרים כספים חיובי ואחת הדרכים לשיפור התזרים הוא ניהול מלאי בצורה חכמה כך שאין מלאי "מת" ששוכב על המדף ללא שימוש ומצד שני אספק המהירה של המלחאי הקיים ללקוחות.

עסקים אשר מנהלים מלאי של סחורה מעוניינים לבצע ניהול מלאי בצורה הטובה ביותר שכן מדובר בדרך חשובה ביותר ליצור תזרים מזומנים חיובי לעסק. מלאי ששוכב במחסן ללא שימוש זמן רב הוא כסף "מת" ואילו מלאי שחסר לאספקה בעת הזמנה של לקוח יכול להפוך גם כן לכזה אם מאבדים את ההזמנה או גרוע מכך – את הלקוח. בשל כך חשוב ביותר להחזיק מלאי בצורה חכמה בכל בית עסק שכזה.

מדוע חשוב לנהל את המלאי בצורה יעילה?

אלו הסיבות העיקריות לניהול מלאי בצורה יעילה:

חסכון באחזקת מלאי: מלאי שנירכש שלא לצורך או שהופל לכזה המצוי זמן רב במחסן ואין לו דרישה הוא מלאי שלא רק שולם כבר ואינו תורם כלכלית לעסק, אלא גם כזה שתופס שטח אחסון וגורם לביזבוז כספים.

זמן אספקה ללקוח: כאשר יש מלאי מספיק ניתן לבצע אספקה שלו ללקוחות מיידית ולגבות תשלום עבורו ללא עיכובים. כאשר המלאי חסר ישנה אפשרות לאבד את הלקוח או את ההזמנה שלו ואף להיתקע למצב ביניים של מלאי מוצרים שאינו מספיק לשיווק הלאה.

תפוקת עבודה: כאשר המלאי הוא הודות לייצור עצמי ניתן להחזיק פועלים בהיקף מדוייק לצרכי המלאי ולהעלות את התפוקה של כל פועל שכזה. אותו הדבר כאשר עוסקים בייבוא מוצרים ומחזיקים פועלים לקבלת המלאי ואחסון שלו בדיוק בכח האדם האפקטיבי ביותר לשם כך.

מהו מלאי שיש לטפל בו בצורה יעילה?

מלאי הינו קשת רחבה של מוצרים, כאשר לחלקם בטעות לא שמים לב כמלאי בעסק וחבל שכך. בין השאר:

מלאי של חומרי עזר – ציוד משרדי, מוצרי אריזה, משקאות וציוד מטבח וכדומה.

מלאי של חומרי גלם – במידה ועוסקים בייצור מדובר על חומרי גלם שנירכשים לייצור המוצר המוגמר. פחות רלוונטי למי שעוסקים אך ורק בתחומים כגון, עמילות מכס וייבוא מלאי מוצרים.

מלאי של תוצרת גמורה – מלאי של מוצרים לשיווק הלאה. בין אם בייבוא או ייצור מדובר על המוצר המוגמר שמוכן למכירה.

כיצד מבצעים ניהול מלאי?

ניהול מלאי נכון יש לעשות באמצעות תוכנות לניהול מלאי הקיימות בשוק המקצועי. מדובר על תוכנות שיודעות לחלק את סוגי המלאי השונים, מצב המלאי של כל מוצר, התראות על צורך בחיזוק המלאי, התראות על מלאי "מת" וכדומה. תוכנה לניהול מלאי יכולה לשנות כל עסק שאינו עובד בצורה זאת – מן הקצה אל הקצה.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם