מהי מערכת ERP?

ניהול של בית עסק הכולל מספר מחלקות שונות ומספר עובדים שונים בכל מחלקה מחייב תוכנה אשר תעזור בניהול כל פעילות העסק יחדיו ותתאם בין כולם. תוכנה שכזאת קרויה מערכת ERP

כל בית עסק אשר גודל ומתחלק למספר מחלקות עם צוותי עבודה שונים מחייב מערכת אשר תאחד את כל הפעילות העיסקית יחדיו ותאפשר התממשקות של המחלקות השונות ליחידה מנצחת אחת. מערכת שכזאת הינה מערכת ERP או בשמה העברי: מערכת לניהול משאבי הארגון.

מהי מערכת ERP

מערכת ERP היא כאמור מערכת שנועדה לאחד את הפעילות של כלל המחלקות "לדבר" בשפה אחידה בין כולם על מנת לייעל את התפקוה בעסק. המערכת היא כלי לעיבוד נתונים בעיקר עבור ראשי המחלקות השונות ומנכ"ל העסק לניתוח הפעילות העיסקית ביחידות השונות של העסק ואף על פי כל עובד ועובד במטרה לראות מה התרומה של כל אחד לעסק וגם היכן דברים "תקועים" במיקרה וזה המצב.

מערכת ERP הינה מערכת המטפלת בכל היחידות של העסק ובין השאר בלוגיסטיקה, משאבי אנוש, ניהול לקוחות, שיווק ומכירות. פעילות על בסיס קבוע ובצורה נכונה עם מערכת תשפר ללא היכר את תפקוד בית העסק ותייעל אותו.

הטמעה של מערכת ERP

מערכות ניהול דוגמת ERP אינן קלות לעיכול לכל בית עסק באשר הוא ועל כן מקובל כי החברה שמוכרת את התוכנה לעסק גם תעביר את העובדים בו הדרכה על שימוש נכון בתוכנה, הליך הקרוי הטמעה.

ההטמעה שונה מעסק לעסק עקב כמות עובדים שונה, חלוקת מחלקות שונה או פרמטרים שונים שנירכשו בתוכנה או כאלו שהותקנו ספציפית לעסק כלשהו.

ההטמעה כוללת הדרכה מרוכזת וגם אישית עם ראשי המחלקות על מנת שידעו לתפעל את המערכת בצורה נכונה ולהגדיל את התפוקה של המחלקה שלהם בעזרתה.

רכישה של תוכנה מסוג ERP

ניתן לרכוש תוכנות "מדף" של ולהשתמש בהן כפי שהן או לבצע בהן שינוים להתאמה לאירגון שלכם או לרכוש תוכנה בהזמנה אישית, שהיא לרוב ניגזרת מכלי תוכנה קיימים של החברה המוכרת אך עוברים התאמה ספציפית לצרכים של בית העסק שלך.

במרבית המקרים תוכנות מקצועיות שקיימות כבר הן בעלות מענה לכל בית עסק, אלא אם הוא כזה המתמחה בתחום ספצפי ביותר ודרושות לו הגדרות ייחודיות משל עצמו.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם