ניהול מחסן בארגון בצורה יעילה

אם בעבר מחסן היה מנוהל בצורה ידנית, ועובדי המחסן היו פועלים קשי יום המעבירים את חומרי הגלם או את הסחורה ממקום למקום, הרי שהיום ניהול המחסן הפך לפעולה לוגיסטית שביצוע נכון שלה יכול לייעל את החברה ולחסוך משאבים רבים. בעוד המחסן הינו המקום בו נמצא פעמים רבות מרבית ההון של הארגון, הוצאות הכרוכות בו אינן מכניסות כספים לעסק בצורה אקטיבית, אך יכולות למזער בזבוז משאבים. לכן ניהול מחסן מתאים לכל ארגון –מקטן ועד גדול.

איך מנהלים מחסן בצורה יעילה?

ניהול יעיל של המחסן יכול להתבטא במספר מישורים. הראשון שבהם הוא ניהול המלאי עצמו וסידורו במחסן באופן שימזער את הצורך בשינוע של הסחורה בתוך המחסן ומחוצה לו פעמים רבות. לדוגמה, פריטים המוצאים מהמחסן באופן תכוף יהיו קרובים יותר לדלת ונגישים יותר גם מבחינת גובה המדפים בהם הם מאוחסנים, ופריטים הנשלפים בתדירות נמוכה יותר ינצלו שטחי אחסון גבוהים יותר, שההגעה אליהם קשה יותר עבור עובדי המחסן.תכנון וארגון נכונים של המחסן מאפשרים ניצול מקסימלי של שטח גודל המחסן, ומאפשרים אחסון כמות גדולה יותר של חומרי גלם ושל מוצרים בשטח קטן יותר. קיימות תוכנות המחשבות את נפח המוצרים וכן תדירות איסופם, ומייצרות תכנית יעילה למיקום המוצרים במחסן.

חידושים בתחום ניהול המחסן

השנים האחרונות התאפיינו בהתפתחות דיגיטלית מואצת ובחידושים טכנולוגיים המסייעים לניהול המחסן. תוכנות לניהול המחסן יכולות לסייע באיסוף סחורה ובהעמסתה, תוךבנייה של תהליך העברת המלאי ללקוחות או למחסנים מרוחקים. לדוגמה, ניתן לאחד מטענים לצורך העמסה קלה על כלי הרכב המובילים אותם, כאשר תוכנות ניהול המחסן מסייעות לתכנן תהליך זה. בנוסף, קיימות דרכים לייעל את איסוף המוצרים מהמחסן כמו  שימוש בנורה הנדלקת סמוך למוצר שיש לאסוף, כאשר המלאי כולו מחובר למערכת ניהול חכמה באמצעות הרשת הפנימית בארגון או האינטרנט. אפשר להשתמש גם במערכת קולית אוטומטית המעבירה פקודות קוליות למחסנאי, המאשר באמצעות פעולה קולית את איסוף המוצר. כמו כן, קיימות מערכות קריאת קודים באמצעות ברקוד או QR CODE המועבר מהמחסנאי ישירות לתוכנה,ומאפשרות ניהול מהיר ואפקטיבי של המלאי הנאסף.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם