על חוק האריזות ובחירת אריזות מתאימות למוצרים

מאז ומתמיד, חברות המייצרות או מייבאות מוצרים, עשו שימוש באריזות, שכן אי אפשר לשלוח מוצר ללא אריזה (עשוי להגרם לו נזק משמעותי). האריזות נבחרות על פי עמידה במספר פרמטרים בהם, סוג המוצר, דרישות, פונקציונאליות, אסטתיות ומחזור.

את האריזות מזמינים מחברות המייצרות אותן באמצעות מכונות אריזה מיוחדות. באמצעות אותן המכונות, המוצר נשמר לאורך זמן, עד שמגיע ליעד שלו וכמו כן, נחסך המון כסף וזמן (הן עבור מי שמייצר את האריזה והן עבור מי שמשתמש בה – שכן המכונה היא אוטומטית ומייצרת את האריזה בעצמה, בהתאם לדרישות שניתנו).

על הפרמטרים בבחירת אריזות

סוג המוצר – הכוונה היא למצב המוצר בפועל, האם הוא יבש או נוזלי והאם האריזה יכולה להיות על כל סדרת הפריטים או שיש לעטוף בחומרי אריזה כל פריט בעצמו.

דרישות – בהתאם לסוג המוצר, מגיעות גם דרישות מתאימות. כך למשל, במידה ומדובר על מוצר הדרוש להיות בקירור, להיות רב-פעמי או להיות עם סגירה חוזרת, פתיחה בלחיצת כפתור וכו'.

פונקצינואליות – תלויה בקהל היעד של המוצר והיא גם מכתיבה את צורת האריזה בהם ישתמש היצרן – אריזות מרובעות, עגולות וכמו כן אריזות עם פתיחה וסגירה מיוחדת.

אסתטיות – גם היא תלויה בקהל היעד, שכן אריזות עבור מוצרים לילדים, יהיו יותר צבעוניות ומעניינות בצורתם ואילו אריזות עבור משפחות, יהיו בעלות עיצוב רגוע יותר עם צבעים בהירים.

מחזור – בין הפרמטרים הכי חשובים כיום, המסייעים בשמירה על איכות הסביבה. חשוב שאריזת המוצר, תהיה מחומרים שניתן למחזר ושיהיו ידידותיים לסביבה.

בגלל השימוש באריזות מכל מיני סוגים ולסוגים שונים של מוצרים, נחקק חוק האריזות. עיקרו של חוק זה הוא בהסדרה וטיפול באריזות, כך שיגיעו למיחזור. זאת כמובן על מנת לחסוך ולהקטין את כמויות הפסולת באתרי ההטמנה הפזורים ברחבי הארץ ויחד עם זאת, גם להביא לתהליך של מיחזור, התורם לשימוש חוזר באריזות.

סוגי אריזות הכלולות בחוק האריזות

אריזות הנכללות בחוק, הן בעיקר התעשייתיות ואלו המפורטות ספציפית בחוק (המיוצרות מחומרים שונים בהם: זכוכית, פלסטיק, מתכת ועץ), אלו יכולים להיות בצורת אריזות קרטון, קופסאות שימורים, עטיפות של מוצרים, קופסאות זכוכית ועוד.

מה בעצם אומר החוק?

החוק מחייב את היצרנים לאסוף את האריזות ולשלוח למחזור אחוז מסוים מהן. למעשה, היצרן או המשווק לא יוכלו לעשות את התהליך הזה לבד ועל כן הם נעזרים בתאגיד ת.מ.י.ר, שנועד על מנת שיוכלו למלא את חובתם כראוי ועל פי החוק.מעבר לכך, מומלץ גם להעזר בחברות פרטיות, המספקות שירותי ייעוץ לוגיסטי והכנה לחוק האריזות ועל ידי כך להיות בטוחים וסמוכים שעומדים בהוראות החוק, שכן על פי לשון החוק, מי שלא יעמוד בסעיפים ובחובות שלו, עשוי להיות צפוי לעונשים וקנסות כספיים.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם