הדוח המקוון כבר כאן – האם אתה מוכן? 

למי שלא הספיק להתעדכן – ארגון ת.מ.י.ר שינה את אופן הגשת הדוח התקופתי לחוק האריזות ומעתה הוא ייעשה באופן מקוון, ישירות למערכת ייעודית באתר.

 

על ההשלכות והמשמעויות הישירות והעקיפות של השיטה החדשה – בכתבה הבאה.  

 

 

החל מחודש יולי הקרוב, החודש בו מחויבים היצרנים בהגשת הדיווח החצי שנתי לחוק האריזות, תשתנה שיטת הדיווח בצורה ניכרת. אם עד עכשיו הדיווח נעשה על בסיס קובץ אקסל פשוט שעל הכנתו עמלו היצרנים / יבואנים באופן עצמאי, מעתה יוגש הדוח בצורה מפורטת ללא הכפלות דרך מערכת מקוונת שבאחריות ת.מ.י.ר.

 

 

אז מה בעצם השתנה כאן?

 

יש מספר שינויים טכניים מהותיים בצורת ההגשה, אך המהותי שבהם הוא ההפרדה המוחלטת בין מוצרים לשוק הביתי ולבין מוצרים לשוק המסחרי. אם עד כה נכנסו כולם לדוח ללא הפרדה, מעתה תיעשה הפרדה בין מוצרים ביתיים שעבורם יש צורך בהזנת גיליונות אריזה, לבין מוצרים לשוק המסחרי ששם אין צורך בכך.

 

במילים אחרות, אם עד היום היה צורך להגיש רק את תוצאת המכפלות של המכירות והמשקלים, כלומר רק את השורות הסופיות, מעתה ואילך יש להגיש דוח המפרט גם את המכירות וגם את המשקלים במלואם!! בהקשר של מוצרים לשוק הפרטי כמובן…

 

 

בשורה התחתונה, מעתה הדיווח יתנהל בצורה הבאה:

 

1. יש להפריד בין המוצרים לשוק הביתי לשוק המסחרי.

 

2. יש לסווג את המוצרים השונים המיועדים לצריכה הביתית, למשפחות מוצר על פי הוראת ת.מ.י.ר.

 

3. יש לחשב את משקל האריזות לכל משפחת מוצר תוך הבחנה בין סוגי האריזות (מכירה קבוצתית והובלה)

 

4. יש לדווח למערכת. הדיווח נעשה לפי פורמט אקסלי חדש שת.מ.יר שלחה לכל היבואנים והיצרנים.

 

5. פורמט גיליון האריזה החדש נשלח אף הוא לכל היצרנים והיבואנים.

 

6. ומה לגבי מוצרים לשוק המסחרי? כאן צריך לחשב את סך משקל האריזות (מכירה קבוצתית והובלה) ולאחר מכן לדווח למערכת תחת משפחת מוצר מסוג TR.

 

 

 

למה זה כל כך משמעותי עבור היצרנים והמשווקים?

 

אם בעבר הפיקוח על הדיווח האקסלי היה פחות מוקפד כי מה שהעברנו זה השורות הסופיות, היום מדובר בדיווח המצריך מאיתנו להיות מדויקים להפליא, לבדוק כל מק"ט ולהקפיד למלא את הדוח במלואו.

 

עבור חברות רבות מדובר במאות ואף אלפי מק"טים הדורשים התייחסות. חישבו על כך שמספיקה טעות הקלדה קטנה בכדי להגיש דוח שגוי – בין אם הקלדנו מספר גבוה מדי ושילמנו יותר על הדוח ובין אם הקלדנו מספר נמוך מדי והסתכנו בדיווח לא נכון.

 

 

 

אז מה עושים? 

 

לומדים את השינויים, מכירים את המערכת החדשה של ת.מ.י.ר ונערכים להגשת הדוח בצורתו החדשה. מי שמעוניין לחסוך מעצמו את ההתעסקות בדיווח ובלימוד המערכת החדשה, יכול להיעזר בשירות שלנו וליהנות מכמה יתרונות ברורים:

 

1. הכנה מהירה ויעילה של הדיווח המקוון

 

2. הפקה אוטומטית של כל גיליונות האריזה

 

3. הפקת קובץ הנשאב אוטומטית למערכת המקוונת

 

4. ליווי ומתן כלים ליישום עצמאי של הדוח בעתיד.

 

 

לכל שאלה נוספת – צרו קשר טלפוני, או לחצו כאן להשארת פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

 

שי גליק: 054-6748214